benim dünyama hoşgeldiniz...

küçük bir ilçede temiz insanların dünyasından haberler...yaşadığım, tanıdığım güzel hayatlardan küçük hikayeler...her insan farklı bir dünyadır...bunu biliyorum her yeni gün yeni bir dünyayla tanışmaya hazırlanıyorum...öğrenecek çok şey var..

:)

:)
öğretmenliğim ilk günleri...

benim dünyama hoşgeldiniz...

hayat garip...tüm ilginçlikleriyle bizi sarıyor...dünyanın en küçük, en ilginç yerinde de olsak her yeni gün bir şeyler öğreniyoruz...hayatın başka bir güzelliği ile karşılaşıyoruz...işte bu da benim dünyam...

16 Ekim 2010 Cumartesi

"ademden önce"

kadışehrinde kurşini günler...müdür yardımcısı odasın da oturuyorum... önümde jack london'ın "ademden önce" adlı kitabı var...şimdilik başlardayım ama yazar çift kişilikli insanları ve kişilik bölünmesi yaşayan insanları ele almış sanırım...bana da ne kadar yakın; zaman zaman içimde bir sürü insan olduğundan şüphelenirim hatta şüpheyi geçti buna inanıyorum..bazen onlarla konuşuyorum...bunu birine söylediğimde çok garipmişim gibi bakıyor ya da psikolojik problemlerim varmış gibi...oysa ki bunlar benliğimin parçaları olmak isteğim kişi, saklamak istediğim kişi...alt benliğim, üstbenliğim...herneyse kitap hikayeyi ilkçağlar insanın evrimleşme sürecine yakın zamanlarla ilişki kurarak anlatıyor...bazen kendimi kaptırıyorum o ormanlarda yürüdüğümü, evrimleşmemiş bir sürünün içinde yaşadığımı...herşey çok başka olurdu...felsefe suyundan içtim ben...buda içimdeki meraktan kaynaklı...o dönemde yaşasaydım başım beladan kurtulmazdı zannımca:) insanoğlu nereye gidiyor bilmiyorum...hayatta o kadar güzel duygu varken hep aynı saplantıları yaşıyor...öğrencilerim geliyor aklıma; o kadar karamsarlar ki...en güzel yaşlarında ölümü istiyorlar, hayattan herhangi beklentileri yok...bazen onları dinlerken ağlamak geliyor içimden...çaresizim elimi uzatsamda gördükleri pencere aynı...ne kadar temiz olursan o kadar çabuk kirlenir üstün başın...işte onların durumu bu; o kadar temizler ki hayat onları çabuk kirletiyor, umutlarını söndürmelerine neden oluyor...umarım içlerindeki ışığı görebilirler, onlar için bişeyler yapabiliriz...çünkü gencecik bir hayatın bu kadar karamsar olması kadar acı bişey yok şimdilerde...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

hocam ben sema